onsdag 16. januar 2013

Instagram vs. verden

For en tid tilbake ble det kjent at Instagram skulle endre retningslinjene sine. Det skulle nemlig bli slik at Instagram nå skulle disponere alle bildene folk har publisert hos dem, og Instagram kunne til og med selge disse bildene videre uten å informere brukeren om det.

Plutselig var folk i harnisk! Selge MINE bilder? Nei, kommer ikke på tale! Tenk hvis de selger et av mine bilder og tjener millioner på det? Jeg skal avslutte min konto med en eneste gang, og aldri så mye som TENKE på Instagram igjen!

Ingen tenkte på at Instagram nok ikke har så stort behov for å selge bilder av middager eller katter eller snødekte plener. Folk flest er jo elendige fotografer (undertegnede inkludert), og igjen ble en fjær til en hel dundyne.

I tillegg tenker jeg at hvis du noen gang har lastet ned musikk eller filmer fra nettet - ja, da kan du holde godt kjeft!






2 kommentarer:

  1. Jeg var en gang i ferd med å hisse meg opp, men konkluderte litt som deg; mine bilder er ikke akkurat interessant for Verden.

    Men vi har ei datter på snart 13. Hun trenger å øves opp i fornuftig bruk av Instagram. Sånt trengte ikke vi forholde oss til da vi var 13 ...

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, og det er et meget viktig poeng! Å læres opp til kritisk og fornuftig bruk av blant annet Instagram. Der har både vi lærere og ikke minst foreldre en stor og meget viktig jobb, som dessverre ofte blir forsømt.

      Slett

Anonyme innlegg blir slettet.